wtorek, 25 kwietnia 2017

Dyskretny urok bieli

Witajcie kochani. Święta minęły, babka zjedzona, trzeba pomyśleć o zrzuceniu zbędnych kilogramów i wznowić twórczą działalność. Przygotowując serwetki i firanki przed świętami przypomniałam sobie o hafcie Richelieu. Zmęczona liczeniem krzyżyków pomyślałam, że jest to dobry moment na zmianę. Mój wybór padł na kartki.Robię to po raz pierwszy więc wybaczcie niedociągnięcia. Poszperałam w starych wzorach(głównie wydawnictwo Joanna), przygotowałam niezbędne materiały, "zagniazdowałam" na wiele godzin na moim miejscu w rogu kanapy i oto, co z tego wyszło.























Haft wykonałam na płótnie lnianym, potrójną nitką muliny Ariadna. Karki wycięłam z papieru wizytówkowego. Krochmaliłam metodą tradycyjną, czyli mączka ziemniaczana z wodą. Myślę, że można by zastosować dodatki typu perełki, kropelki, papier o delikatnym wzorze lub wykonać haft w innym kolorze.Ja jednak najbardziej lubię Richelieu w wersji białej i bez dodatków. Stąd też nazwa dzisiejszego posta.
To tyle na dzisiaj.

Pozdrawiam serdecznie

Marysia

Ps. Jeśli jest wśród Was bliska solenizantka/ solenizant lub jubilatka/ jubilat, to z przyjemnością złożę życzenia na takiej karteczce, o ile oczywiście zainteresowana/zainteresowany zechce.

26 komentarzy:

  1. Kartki nietuzinkowe, piękne:) Wspaniały pomysł. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Kartki są wyjątkowe. Jak napisała Marzenka nietuzinkowe, czytaj bardzo oryginalne i bardzo piękne. Jak dla mnie mistrzostwo świata. Szkoda, że nie mam teraz ani urodzin, ani imienin, bo bym się chyba "bezszczelnie" zgłosiła. Piękne kartki, podziwiam i pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Bezczelność" czasem się opłaca. Proszę o kontakt mailowy, może da się coś z tym zrobić. Pozdrawiam.

      Usuń
  3. Piękne! Nie widziałam jeszcze kartek z haftem Richelieu.
    Moje urodziny i imieniny daleko, daleko;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli daleko, to mam sporo czasu na działanie. Proszę więc o kontakt mailowy.Pozdrawiam.

      Usuń
  4. Zaraziłaś się kartkowaniem:-) Pomysł przedni i wyjątkowy, jeszcze takich kartek nie widziałam, a trochę już się naoglądałam tego "towaru". Elegancja w najlepszym wydaniu. Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Marysiu! Pomysł na kartki jest Wspaniały, Jeszcze nigdy takich nie widziałam ,a trochę już przeżyłam.Karteczki są przecudnej Urody,Haft Richelieu jest bardzo Piękny i taki Elegancki i Twoje karteczki właśnie takie są - Pozdrawiam Cię Bardzo Gorąco

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa, które bardzo mnie motywują.Haft Richelieu wcale nie jest trudny. Może spróbujesz?

      Usuń
  6. a ja myślałam że to tylko serwetki, a tu bardzo oryginalne i piękne kartki
    Podziwiam i gratuluję pomysłu:)
    Marysiu nie znalazłam maila, dlatego prosze o kontakt na reanja1@gmail.com
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  7. Marysiu, karteczki są rewelacyjne!
    Pierwszy raz widzę takie cuda :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Mam w planach jeszcze inne warianty, ale teraz haftuję motyle, więc kartki muszą trochę poczekać. Pozdrawiam.

      Usuń
  8. Wspaniały pomysł na karteczki:) Piękne hafty:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak Ty takie cuda w kąciku kanapy robisz, to ja też chcę posiedzieć na Twojej kanapie! :)))

    OdpowiedzUsuń
  10. Zapraszam, posiedzimy razem.Dzięki za odwiedziny i miłe słowa.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale cudne!!! Pierwszy raz widze takiepolaczenie kartek i tego rodzaju haftu! Brawo za oryginalny pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuję. Sądząc po komentarzach do tego posta nie jesteś odosobniona. Tym bardziej się cieszę, że moje kartki znalazły uznanie wśród takich doświadczonych blogerek.

    OdpowiedzUsuń
  13. Podziwiam Twój talent, ale też cierpliwość. Piękne hafty przygotowałaś - dzięki nim kartki wyglądają wyjątkowo. :) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  14. Dziękuję. Takie słowa, to solidna motywacja.

    OdpowiedzUsuń
  15. Zaniemówiłam !!! Cudne kartki !!
    Ja miałam nie dawno Urodzinki... i z największą przyjemnością przyjmę taką kartkę :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Cieszę się. Proszę o kontakt na maila cool_spring@interia.pl.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Cudowne karteczki, pomysł pierwsza klasa! taką kartkę dostać to najlepszy prezent jaki można wymarzyć! pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 StopChwilka , Blogger