czwartek, 17 stycznia 2019

Małe jest piękne

Kiedyś, dawno temu, usłyszałam to stwierdzenie, ale nie przywiązywałam do niego zbyt wielkiej wagi, ale dzisiaj, było moją pierwszą myślą, gdy ten post pisać zaczynałam.
A wszystko z przypadku swój początek wzięło. 
Mówiąc wszystko, mam na myśli cztery malutkie drobiazgi, które zainspirowane projektami Michaela Powella, na moim tamborku przysiadły, igłę i nitki do pracy pogoniły i oto są. 
Malutkie hafciki, które wbrew pozorom, jeśli o czas im poświęcony , wcale takie małe nie są, bo około 16 kolorów nici użyłam  a i nad backstitchami trochę czasu spędziłam. Dodatkowo na 18 haftowałam, więc doskonale rozumiecie, że one wcale tak niewinnie małe nie są.
Jednak bajkowej urodzie wzorów oprzeć się nie mogłam i po prostu musiałam je na xxx przełożyć.
Efekt same widzicie i ocenić możecie, ale ja bardzo zadowolona jestem, chociaż ich styl do końca moim nie jest, bo w bardziej oszczędnych formach gustuję, ale od czasu do czasu od schematu odbiec trzeba i czegoś innego spróbować. 
Przyznam, że w oryginalności Powella się zadurzyłam i na pewno kolejne wzorki jego autorstwa mojemu krzyżykowemu szaleństwu ulegną.
Tym czasem wzorki powstały i ... kolejne wyzwanie do pionu mnie postawiło. Pytanie, co z nimi zrobić, prawie sen z oczu, przez nocy kilka, mi spędziło, a różne, często skrajne pomysły spokoju nie dawały. 
Jednak przebrnęłam i summa summarum, zakładka, obrazek i dwie zawieszki, moją przygodę z Powellem, w taki oto sposób wieńczą.















Jako, że motywy na wzorkach zawarte, ewidentnie o Świętach mówią i krzyżykami wykonane zostały, więc na wyzwanie do xgalaktyki je posyłam, aby tam, w kolejnej edycji zabawy Choinka 2019, StopChwilkę reprezentowały.




Tak więc zadanie wykonane, z radością wielką zresztą, i mam nadzieję, że do wielkiej urody małego przekonać mi się Was udało.

Pozdrawiam serdecznie i wielu zachwytów nad małym codziennym pięknem Wam życzę.

Marysia




63 komentarze:

  1. Ja nie haftująca jestem, ale widzę, że wzory trudne. Podziwiam Twój kunszt Marysieńko. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Lenko, miło, że do mnie zaglądasz i miły ślad zostawiasz. Pozdrawiam.

      Usuń
  2. piękności Marysiu:)
    u mnie tez inny rodzaj zawieszek w tym roku ale te serca nie mogę o nich wciąż zapomnieć:)
    może na kolejny rok?zobaczymy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem pewna, że Twoje zawieszki piękne i niepowtarzalne będą. Już nie mogę się ich prezentacji doczekać.A serducha poczekają.

      Usuń
  3. Great ideas, Marychna. I love your stitched ornaments and bookmarks! Kisses, my friend.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you very much. I'm happy to have such a nice friend.All the best.

      Usuń
  4. Cudne, igłą i nitką oraz Twoją wytrwałością pięknie "namalowane".

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie się zbieram z pewnym oporem do rozebrania choinki a Ty już następną stroisz;-) Rzeczywiście coś w sobie bajkowego te maleństwa mają więc nie dziwota, że Cię oczarowały, a krzyżykowo mistrzostwo świata oczywiście. Pozdrawiam i lecę się zabrać za choinkę:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, że choinka już rozebrana a Ty jod wdychasz. Miłych chwil i do zobaczenia.

      Usuń
  6. Same cudności nam pokazałaś. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale cudnosci stworzylas ☺. Piękne hafciki ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, praca nad tymi drobiazgami i jej efekty bardzo mi się podobają. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  8. Hafciki wymagające, ale efekty rewelacyjny! Warto było! Piękne prace!
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak sądzę i zapewne kolejne też zrobię, ale teraz mam inne priorytety. Dziękuję za odwiedziny. Pozdrowienia i uciski.

      Usuń
  9. Przepięknie wymyśliłaś. Lubię takie twórczo nieprzespane noce. Efekt cudny , pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Marysiu, cieszę się, że Ci się podoba. Pozdrawiam.

      Usuń
  10. No cudne cuda, cudeńka pokazujesz. Każdy haft jest małym dziełem sztuki, więc nie dziwi mnie wcale, że musiałaś. Zagospodarowanie równie piękne i gdybym miała wybrać, która z prac podoba mi się najbardziej, to zgarnęłabym wszystkie :-)))))) Piękności. Podziwiam i pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cudnie zachłanna jesteś. Dziękuję za uznanie i za to, że doceniasz, to co i jak robię.Pozdrawiam i bardzo mocno Cię ściskam.

      Usuń
  11. Piękne ozdoby Marysiu :) a;e banerek nie od tej zabawy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Uleńko, czasami tak bywa, gdy się człowiek śpieszy.Zadanie u Ciebie przecież już odrobiłam.

      Usuń
  12. Mało powiedziane, małe jest przepiękne...

    OdpowiedzUsuń
  13. Podziwiam Twoją skrupulatność i drobiazgowość, przy wykonywaniu tych wzorów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, ale ja po prostu taka jestem.Pozdrawiam.

      Usuń
  14. Marysiu zdecydowanie małe jest piękne , a w Twoim wykonaniu małe jest cudownie piękne !!
    Hafciki sa przeurocze i to co z nimi zrobiłaś również. Za wyszywanie na 18 ct podziwiam niezmiennie i gratuluje sokolego wzroku i precyzji !
    Pozdrawiam i czekam na zające i kurczaki :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu. Zajączki i kurczaki jutro pozbieram i prześlę.18 drobna jest, ale oczy dość szybko się przyzwyczajają więc póki co daję radę.

      Usuń
  15. Hafty cud urody:) Domek urzekający. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od tego domku wszystko się zaczęło. Dziękuję za miły komentarz.Pozdrawiam.

      Usuń
  16. Cudne te maleństwa! Bardzo mi się podobają:)
    Uściski:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Urocze " maleństwa". Pozdrówki ślę.

    OdpowiedzUsuń
  18. piękne prace :), bardzo mi się podobają :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Witam w moich progach i za komentarz ślicznie dziękuję. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  20. Śliczne maleństwa!Podziwiam za 18*i zazdroszczę 'sokolego wzroku'Cudnie prezentują się te Twoje hafciki Marysiu , pozdrawiam :]]

    OdpowiedzUsuń
  21. Dziękuję Aniu. Sokolego wzroku, to ja nie mam, bo pracuję w okularach, ale sobie radzę.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  22. Urocze hafciki!!! Serdecznie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  23. Ba dziękuję ładne rękodzieło. Brawo.
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  24. Wspaniałe!
    Cudowne hafciki i naprawdę rewelacyjnie je zagospodarowałaś.
    Jestem zachwycona :)
    Uściski
    K.

    OdpowiedzUsuń
  25. Dziękuję Kasiu, to tak trochę dzięki Tobie, bo są one odpowiedzią na Twoje wyzwanie. Pozdrowienia i uściski.

    OdpowiedzUsuń
  26. Hafciki sa cudne, ale, to co z nimi zrobiłaś dalej.. tzn cała oprawa jest jeszcze ciekawsza i dodała im niesamowitego uroku. Podziwiam nieustannie i szerdeczności ślę. Miłej niedzieli

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Elżbietko. Niedziela minęła spokojnie i bardzo przyjemnie.Pozdrawiam.

      Usuń
  27. Dziękuję, nawet nie wiesz jak cieszą mnie Twoje słowa.Z tym, co dalej z nimi zrobić miałam trochę kłopotu, ale udało się i jest dobrze.Pozdrowienia i uściski.

    OdpowiedzUsuń
  28. Marysiu nie dziwie sie ze sie oprzeć im nie mogłaś bo sa urocze :):):) no i szacun za włożona prace !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Agatko. Rzeczywiście pracy sporo, ale cieszę się, że się podoba.

      Usuń
  29. Pięknie Marysiu. Wzorki są przecudowne a wykonanie mistrzowskie. Udało Ci się znakomicie je wykorzystać i dzięki temu powstały takie własnie cudne przedmioty. Pozdrawiam i serdeczności ślę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Haniu. Często sposób na zagospodarowanie, tego, co wyhaftuję, sprawia mi trudności, i tak było i tym razem, ale cieszę się, że moje pomysły okazały się trafione.Pozdrowienia i uściski.

      Usuń
  30. W małym tkwi siła, podziwiam Marysiu za precyzję wykonania i za to, że powstały takie cudeńka! Pozdrawiam ciepło! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. Miło, że dostrzegasz urok małych prac, bo przecież małe tez może oczarować.Cieszę się, że zostałeś moim gościem.Każdy, kto tutaj zagląda, bardzo pozytywnie mnie motywuje, zachęca do doskonalenia warsztatu i do poszukiwania nowego.Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  31. Pamiętasz jak dyskutowałyśmy w Twoim magicznym ogrodzie o "maluchach" i czasie....;DDD
    Fakt, czasami ( jak to dzieci) dają się we znaki!
    Ale (jak to dzieci)jak już są czyste i "odświętnie ubrane" zazwyczaj są czarujące. ;)))

    OdpowiedzUsuń
  32. No właśnie. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że godzinka, może dwie i już, a tu zonk! Jednak lubię te maleństwa, bo jak piszesz , gdy już czyste i odświętnie ubrane , mogą oczarować.

    OdpowiedzUsuń
  33. Przeurocze są te hafciki. Obrazki wprost z dziecięcych lat, tyle w nich ciepła, radości i przyznaję , choć niewielkie, wyglądają na dość trudne. Nie wyszywam krzyżykami, juz! I przyznaję, że są piękne!

    OdpowiedzUsuń
  34. Wielkiej urokliwości Twe prace są. :) Podziwiam kunszt wykonania i cierpliwość Twą iksowania. :) Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  35. Piękne hafty:)
    Mam schemat zakładki Powella-chyba Wenecję,czeka aż nabiorę odwagi.

    OdpowiedzUsuń
  36. przepiękne prace! Podziwiam :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Śliczne hafciki super wykorzystane. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  38. Ojj tak wzory Powella są cudowne! Śliczne choć wymagające ale Ty poradziłaś sobie super, i pięknie je wykończyłaś. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Prześliczne prace! Wzory bardzo urokliwe :) Zakładeczka jest cudna! :):)

    OdpowiedzUsuń
  40. Wspaniałe te Powellowe wzorki. Z tej książeczki, jak dotąd, wyhaftowałam tylko choineczkę, ale na pewno kiedyś pojawią się kolejne motywy :-)
    Podziwiam Twoje pomysłowe wykorzystanie hafcików. Wszystko prezentuje się pięknie :-)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 StopChwilka , Blogger