poniedziałek, 23 września 2019

Dom

...czyli nasze miejsce na ziemi.
Miejsce,
 gdzie codziennie tworzy się nasza historia, 
miejsce, 
gdzie szukamy wytchnienia po długim dniu,
miejsce,
gdzie dzielimy się radością i wypłakujemy smuteczki,
miejsce,
gdzie przy wspólnym stole zasiadamy, aby rodzinne dysputy toczyć,
miejsce,
do którego z radością wracamy,
miejsce...
Takich i podobnych skojarzeń wiele jeszcze można by przytoczyć, ale to Wam pozostawiam, jeśli  nad Domem przez chwilę się zadumać się chcecie.
Ja bardzo lubię o domu rozmyślać, nim się zajmować i w nim przebywać, 
i dlatego często, w moich pracach, jego motyw znaleźć można. 
Tym razem postanowiłam,  zimowymi domkami, świątecznie nasze miejsce na ziemi przyozdobić.
Pierwszy już gotowy, w różowościach cały, bo w takiej kolorystyce dodatki do salonu dobieram, 
aby biało-szare wnętrze nieco ocieplić.
Kolejne, niebawem na tamborek wskoczą, ale o tym w stosownym czasie napiszę
i kilka fotek pokażę.
"Domkową" inspirację u Gosi w Mamelkowie dawno temu znalazłam i teraz własne, choć nie z drewna, tworzyć próbuję.
 Gosiu, odgapiłam i mam nadzieję, że tego za złe mi nie masz.






Jako, że mój różowy domek w śnieg się przyodział, wiec do Xgalaktyki, w ramach zabawy
Choinka 2019, go posyłam.

Choinka 2019

A na podsumowanie moich dzisiejszych, z domem związanych rozmyślań, 
spójrzcie jeszcze na haftowane, dobrze wszystkim znane  "porzekadło" ,
które w wielu domach, w różnych wersjach, za  ozdobę "robi".







 I tym, nieco sentymentalnym akcentem,
który dla wielu, być może, większego znaczenia nie ma,
moją dzisiejszą pisaninę kończę
i miłych chwil w domowym zaciszu spędzonych ,
życzę

Marysia

52 komentarze:

  1. Domek cudny!!! Napis też się dumnie prezentuje. A że w "Mamelkowie" znalazłaś inspirację to tylko miód na moje serce:)))
    Uściski:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Gosiu. Tak , to prawda, zachwyciły mnie Twoje domki i taki oto tego skutek. Cieszę się, że się podoba. Uściski.

      Usuń
  2. Marysiu cudnie napisane i cudnie zrobione. twój domek bardzo mi się spodobał i aż samej mi się chce zainspirować taką choinkową ozdobą.
    Drugi hafcik równie piękny w świetnej kolorystyce, ta zieleń z różowymi serduszkami wygląd cudnie i jak Cie znam przyozdobi inny domek, niż Twój :-)
    Pozdrawiam i dobrego tygodnia życzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu.Jeśli tylko masz ochotę, to "buduj" swój domek. Będzie mi miło zobaczyć jak podziałał mój pomysł. Uprzedzam jednak, że ten wzór jest dość spory, na gotowo, to około 22x12 cm.Jeśli chcesz na choince go powiesić, to mususz znaleźć coś mniejszego lub mniejszą kanwę wziąć.Ja haftowałam na 16.Buziaki.

      Usuń
  3. Fajne rzeczy pokazujesz. Ta poduszeczka jest naprawdę super! Pozdrawiam!^^

    OdpowiedzUsuń
  4. Prześliczny domek, gratuluję talentu! Piękne słowa o domu ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Natalio. Miło, że do mnie zaglądasz i miłe słowa pozostawiasz. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  5. Ale fajny pomysł z domkiem :) Bardzo ładnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super jest ten domek poduszkowy , pewnie niedługo powstanie przytulaśne miasteczko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki mam plan, ale deficyt czasowy mi dokucza więc"budowa"przytulaśnego miasteczka trochę potrwa. Zamierzam również . podobne domki wykonać, ale na każdą porę roku, nie tylko na święta. Pozdrawiam.

      Usuń
  7. Marysiu droga, no ja naprawdę lubię czytać Twoje słowa. Piszesz na bank prosto z serca. Czytając słowa o domu, czuję jeszcze większą wdzięczność za nasze małe mieszkanie. My jednak je kochamy, dla nas jest piękne. Wszędzie jesteśmy my, nasze pasje, smutki, śmiech, obawy. Nasze wnętrze, miłość do siebie, kocham mój dom. Dziękuję za tak poruszające słowa. <3 Piękne prace. Taki domek widzę chyba pierwszy raz, uwielbiam te chwile. Kolejne zaskoczenie, piękne zaskoczenie, domek pełen magii, fantastyczny. <3 Pięknego dnia, jesteś cudowna. <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, dom bez jego mieszkańców, to tylko budynek. Dom musi żyć, dokładnie tak jak piszesz, przytoczone przeze mnie porzekadło świetnie to puentuje. Dziękuję za tyle serdecznych słów. Uściski.

      Usuń
  8. What a lovely house, Marysia!!!!!!!!! And great colours!!!!!!! Kisses, my friend.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thanks, Mia. This colour, decorates my living-room. Kisses.

      Usuń
  9. Twoje hafty są niesamowite, eleganckie, delikatne, cudowne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie. Miło , że znów zajrzałaś i miłe słowa zostawiasz.Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  10. byłam przejazdem w tym domu a domek zaraz wpadł w moje oko:)
    cudny cudny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wiem , wiem i już myślę, jak czas na kolejny znaleźć, ale dam radę, obiecuję kolory ziemi zastosować. Buziaki.

      Usuń
  11. Dom, piękne słowo, ale i piękne miejsce i nich zawsze będzie najwspanialszym na Ziemi :-) Oczywiście przyozdobić, ocieplić nigdy nie zawadzi, a Tobie udało się to rewelacyjnie. Cud zawieszka i piękny sentencyjny obrazek :-) Cuda tworzysz i bardzo dobrze, bo mogę swoje oczy nacieszyć :-) Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo łaskawa dla mnie jesteś, ale miło, oj miło. Ciesz więc te Twoje oczęta, a ja dalej tworzyć będę i o domu rozprawiać. Buziaki.

      Usuń
  12. Marysiu pięknie opisałaś dom, dokładnie mam takie same skojarzenia :)). Nie dziwię się, że zainspirowałaś się domkami z Mamelkowa, bo są jedyne w swoim rodzaju :) Twój Marysiu również wyszedł wspaniale :). Moc uścisków posyłam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. Ten domek od dawna zalegał w moim zbiorze i tym bardzie miło, że z tak ciepłym przyjęciem się spotkał. Widać, ze dom, to ważne słowo dla każdego. Pozdrawiam.

      Usuń
  13. Uwielbiam takie dekoracje w domu. do którego lubię wracać, lubię być. Twój różowy haftowany domek jest cudny, a ten napis...ach podziwiam. pozdrawiam i przesyłam trochę morskiej byzy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za morską bryzę i uznanie dla mojego domku.Proponuję zrobić sobie podobny, przy Twoich talentach, to nie problem. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  14. Ja także lubię motyw wszelkich domków. Kojarzą mi się z rodziną, ciepłem, miłością. Lubię przytulone kamieniczki, uwielbiam domki Mamelka i jak widzę Marysiu Twój domek też do moich ulubionych już! należy:)
    Śliczny, a różowy hafcik mnie urzekł najbardziej:)
    Uściski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli mamy podobnie. Zdarza się, że spacerując po miastach, nieśmiało, przez uchylone drzwi kamieniczek zaglądam w poszukiwaniu duszy tych domów. Dziękuję, ze tak ciepło, mój mały, różowy domek przyjmujesz. Pozdrowienia i serdeczne uściski.

      Usuń
  15. Wspaniałe hafty, dzięki nim dom staje się magicznym zakątkiem pełnym miłości i uśmiechu. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Tak właśnie, takie jest domu zadanie,Życze Ci, abyś kiedyś swój własny dom stworzył, gdzie najważniejsze dla Ciebie wartości miejsce znajdą.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Twòj domek i hafcik świętąteczny bardzo mi się. Piękne napisałaś o domu.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Nino. O domu napisałam, to co mi w duszy gra, więc tym bardziej się cieszę, że myślisz podobnie. Uściski.

      Usuń
  18. Podziwiam Twoje hafty Marysiu- wszystkie sa tak perfekcyjnie wykonanie i wykończone, że zwyczajnie zachwycają:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to niech zachwycają, a ja z tego cieszyć bardzo się będę. Dziękuję Reniu za miłe słowa i serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  19. Chyba masz cieplejszy klimat, u mnie marcinki jeszcze nie kwitną:-)Zawieszka domowa bardzo pomysłowa i oczywiście perfekcyjnie wykonana a sentencja brzmi bardzo znajomo.
    Mnie się często wydaje, że ja ciągle szukam swojego miejsca na ziemi ale mam nadzieję, że kiedyś znajdę :-) Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szukaj cierpliwie, a jak znajdziesz na parapetówkę zaproś, nawet znajomy napis Ci wyhaftuję.

      Usuń
  20. Super domek!
    Zapraszam do mnie na świąteczne szydełkowe Candy :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Marysiu pięknie napisane, jeszcze piękniej wykonane i oby w każdym domku tyle miłości i radości panowało by zmieścić się nie mogło i drzwiami i oknami się wylewało na całe otoczenie. Napis w fantastycznej kolorystyce w ramki z godnością oprawiony. Pięknie kochana. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  22. Dziękuję Haniu. Ty to umiesz pięknie napisać. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  23. a czasami tez dom gdzie " Paweł na górze Gaweł na dole..."
    Najlepiej więc stworzyć taki gdzie zawsze wraca się z radością :)

    Twój wygląda na bardzo przytulny domek dla krasnali.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego lepiej budować domy jednopoziomowe, wtedy jeden z prawa, drugi z lewa i zawsze murem swoje miejsce wygrodzić można. Pozdrawiam.

      Usuń
  24. Świetny domek :D Bardzo mi się podoba :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  25. Odpowiedzi
    1. Dziękuję Basiu, staram się, a raczej robię tak jak potrafię najlepiej. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  26. Dziękuję Anettko. Mam pomysły na kolejne , ale muszą poczekać na swoją kolej.Ucałowania.

    OdpowiedzUsuń
  27. Bardzo lubie zaglądać Marysiu do Ciebie, Twoje posty sa bardzo ciekawie no i taki spokoj bije od nich ...:) a prace cudne! Zieleń z sercami pieknie sie komponuje !

    OdpowiedzUsuń
  28. No pięknie, Marysiu!
    Nie tylko oczy radujesz, ale i cudnie wszystko opisujesz...
    Pozdrawiam serdecznie 😃

    OdpowiedzUsuń
  29. wspaniale napisałaś o domu Marysiu...aż cieplej się zrobiło na sercu. Do tego jeszcze te piękne hafciki, którymi to wszystko zobrazowałaś.
    Jestem pod ogromnym wrażeniem !
    Serdeczne uściski Ci zasyłam:)
    K.

    OdpowiedzUsuń
  30. Dobrze jest mieć taki dom, do którego wraca się z radością ;)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 StopChwilka , Blogger