wtorek, 20 sierpnia 2019

Co kolor może...

...a może wiele.
może,
humor poprawić lub w zły nastrój wpędzić,
może,
 zmysły pobudzić lub je uspokoić,
może,
na nerwach zagrać lub radość wywołać,
może,
przysłowiową kropkę nad "i" stanowić lub przesyt wywołać.
Tych "może" wiele jeszcze przytoczyć by można, ale każdy, swoje własne doświadczenia w tym względzie posiada i do mojej listy, jeśli ma ochotę,  dopisać je może.
Tak właściwie to nie wiem, czy to kolor na nasz nastrój wpływa, czy rzecz całkiem odwrotnie się ma.
Czasem, gdy szaruga za oknem skutecznie energii pozbawia, 
mam ochotę kolorowe kalosze założyć, pod żółtym parasolem się schować 
i na przekór wszystkiemu, w świat ruszyć.
Taka barwna terapia, aby złe nastroje odpędzić i radość przywołać,
jak w przypadku Celinek, które taką włąśnie rolę pełnić mają,









 



Celinki
Kolor wiele może, 
i to samo, choć inaczej , pokazać potrafi.
Na dowód, trzy zakładki.
Ten sam wzór, lecz inne niteczki.
Efekt?







I jeszcze przysłowiowa kropka nad "i",moja ulubiona.
Zapewne też tak macie, że czasami, w Waszym dziele  "czegoś" Wam brakuje, 
i wtedy tej rzeczonej kropki szukacie.
I wówczas,
 w sukurs kolor przyjść może i dzieła dokonać.
Jednostajność przełamać, czasem pikanterii dodać,
tak jak czerwone pantofelki wśród tiulowych falban ślubnej sukienki pewnej panny młodej,
i tym samym ,
kropkę nad "i" postawić.
Zdjęcia pantofelków nie mam, ale zapewnić mogę, że cudnie od bieli się odcinały, i zmysły niejednego pana pobudziły,
ale zieleń ogrodu, różnorodnym kwieciem ożywioną,
zaprezentować mogę.








a na dowód, 
że natura sama dzieła dokonać próbuje, 
petunia, samosiejka, 
która sama z siebie, na betonie wyrosła.


I kto teraz,
 barwnym dywagacjom, 
zaprzeczyć się ośmieli?

I tym kolorowym akcentem 
moją dzisiejszą pisaninę kończę,
miłego tygodnia życzę,


Marysia 

49 komentarzy:

  1. Piękne hafciki i pięknie u Ciebie :). kolor może duuużo ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Hola Marysia! Precioso post, me encanta el colorido de tus bordados, son unos trabajos muy bonitos! Las fotografías son maravillosas, adoro las flores!
    Me ha gustado mucho tu blog, me quedo de seguidora!
    Besos

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hi, Cristina. Welcome to my blog. I'm glad you've visit me and left such kind words.Best wishes to you.

      Usuń
  3. Ogród jak z bajki, przepiękne bujne rośliny i moje hortensje ukochane <3
    Śliczne hafciki, bardzo podobają mi się zakładki :)
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie. Hortensje też lubię i właśnie dosadzamy kolejne, będzie co podziwiać w przyszłym roku. Zakładki pojadą ze mną na spotkanie klasowe, jako upominki. Mam nadzieję, że się spodobają.😉

      Usuń
  4. Kolor wiele może! Co do tego nie ma żadnych wątpliwości! Zwłaszcza w szary, mżysty dzień, wtedy tylko kolorem go!
    Świetne prace. Słodkie, wesołe, kolorowe.
    Pozdrawiam kolorowo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i zapraszam do kolejnych odwiedzin. Mam nadzieję, że znajdziesz u mnie coś dla siebie. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  5. Kolory pobudzaja do zycia :) Wspaniale robotkowo i ogrodowo az chce sie ogladac!
    Poz.Dana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To oglądaj proszę, serdecznie zapraszam. Pozdrawiam.😊

      Usuń
  6. piękny masz kolory zakątek i robótki współgrają :)
    cudnie cudnie zakładki przesympatyczne skradły moje serce i w dalszym ciągu twój igielniczek:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Twoje prace Marysiu to perełki wśród piękna ogrodu.:) Cudna petunia, pięknymi ścieżkami możesz kroczyć. Pozdrawiam serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Lenko. Lubię robić zdjęcia w ogrodzie, bo natura , moim zdaniem, najlepsze tło stanowi. Uściski.

      Usuń
  8. śliczności , śliczności i w domu i w ogrodzie;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Z kolorem jak i z pogodą zawsze jakiś jest, to pewne tak samo, że wszystko co pokazujesz jest piękne. Tak jest i z haftowanymi celinkami, zakładkami czy pięknymi roślinami ogrodowymi. Pewne jest także to, że każdy Twój post z zapartym tchem czytam. Cuda, cuda i jeszcze raz cuda :-) Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo łaskawa jesteś tyle słów pochlebnych pisząc. Miło się czyta i wielkiej ochoty do kolejnych prac nabiera. Dziękuję pięknie i serdeczności posyłam.

      Usuń
  10. Ładne kolorki, fajne prace i śliczne zdjęcia roślin :) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Marysiu, zakładki pierwsza klasa!
    I te Celinki kolorowe wielki uśmiech wywołują :-)
    A kolory... są nam bardzo potrzebne, bez nich się nie da, nie wyobrażam sobie...
    Twój ogródek zachwyca :-)
    Pozdrawiam serdecznie 😃

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Iwonko. Miło, że jesteś i kolorem się zachwycasz. Uściski.

      Usuń
  12. Marysiu, ależ kolorowy post! Cudne prace, rośliny też przepiękne... cudnie! Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielkie dzięki Maks. Cieszę się, że jesteś w gronie moich gości i tyle miłych słów zostawiasz. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  13. Bo i o kolorze mowa. Dziękuję Gosiu i pięknie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ależ tam ślicznie u Ciebie, jak w bajkowej krainie :)
    Piękne zakładki zrobiłaś i małe dziecięce hafciki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Violu, cieszę sie, ze ci się podoba. Lubię ten mój "kawałek podłogi" i właśnie tutaj czuję się najlepiej. Pozdrawiam.

      Usuń
  15. Bardzo podoba mi się to, co napisałaś o kolorach...W pełni się zgadzam. Dziś jest właśnie taki pochmurny dzień i miałabym ochotę założyć kolorowe kalosze i potańczyć po dworze. A dodatkowo dziś Dzień Optymisty, czyli mój dzień :)
    Tak bardzo podobają mi Twoje prace, ile w nich radości, nie wspomnę o kreatywności. Ogród cudny :) Dobrych dni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję kochana i witaj w klubie optymistów, dla których szklanka jest zawsze do połowy pełna.Pozdrawiam.

      Usuń
  16. Pieknie u Ciebie Marysiu i kolorowo :) prawdziwe kwiatowe cuda, a ja juz myslalam ze niewiele roślin kwitnie .... Krzyżyki cudne i potwierdzam kolor potrafi wiele :) usviski !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marysiu a jaki to rodzaj muliny ?

      Usuń
    2. Kwitną, kwitną i to całkiem bujnie po ostatnich deszczach. Rozmyślam, co by tu jeszcze dosadzić, aby jeszcze więcej koloru przemycić. Mulina DMC, cieniowana. Szukaj a necie. Uwielbiam te kolorowe pasemka, ale haftując nimi musisz każdy krzyżyk robić w całości od razu, aby uzyskać łagodne przejścia kolorów.Polecam.Podobną mulinę produkuje Ariadna i też jest dobrej jakości.Uściski.

      Usuń
    3. Ok czyli jakakolwiek cieniowana.... A trafiłaś kiedys na tęczowa ???

      Usuń
  17. Marysiu cudnie w zakładkach i uroczo w ogrodzie:)
    Kolorowy zawrót głowy, jak w bajce .
    Pozdrawiam serdecznie :)
    Ania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że wszystko Ci się podoba. Taki jest mój świat, który sobie wymyśliłam i konsekwentnie plan realizuję.Uściski.

      Usuń
  18. Miałam zacząć już chwalić Twoje hafty, ale petunia na chodniku mnie tak zachwyciła i zaskoczyła, że dzisiaj chyba ona prym wiedzie:)Pięknie u Ciebie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ta petunia, to prawdziwe zjawisko, przy czym jest dużo dorodniejsza niż te posadzone do skrzynek. Dziękuję za odwiedziny i serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  19. Marysiu piękne Twoje prace i ogród:)). Ja uwielbiam kolory, w moich pracach jest ich mnóstwo więc zgadzam się z Tobą co o
    nich napisałaś- potrafią zdziałać cuda :). Uściski posyłam!

    OdpowiedzUsuń
  20. Dziękuję pięknie i wielkich kolorem pisanych kolorem cudów życzę.

    OdpowiedzUsuń
  21. Wyjątkowo pięknie dzisiaj u Ciebie ... pięknie i kolorowo. Masz wspaniały ogród (tym bardziej podziwiam bo u mnie w tym roku 70% zajmują chwasty, tak się złożyło), wspaniały, pełen kolorów i pozytywnej energii.
    Piękne, kolorowe, pełne radości są Twoje hafty (czemuż ach czemuż ja nie haftuję). Ja mam jeszcze ciągotki do mrocznych kolorów ale coraz więcej i więcej radosnych używam ... masz rację, kolory potrafią zdziałać cuda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak się czasem zdarza, że chwasty prym wiodą, ale z nimi można powalczyć i znów będzie pięknie.Cieszę się, że podoba Ci sie u mnie.Haftowanie nie jest trudne i świetnie wypełnia czas. Może więc spróbujesz?

      Usuń
  22. Piękne hafty, o widzę u Ciebie moje ulubione hortensje. Cudiwnue jest w Twoim ogrodzie.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  23. Dziękuję Nino. Cieszę się , że z przyjemnością u mnie pobyłaś. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  24. To prawda- kolor wiele może...Twoje niteczki są zawsze cudnie dobrane.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Basiu. Przyznam, że czasem trudno te niteczki dobrać i zazwyczaj, choć zasoby spore mulinek posiadam, to tych , o które właśnie chodzi, brakuje.Pozdrawiam.

      Usuń
  25. Zadziwiająco kolorowo zrobiło się u ciebie. Kwiaty, twoje haftowane prace przepiękne. teraz wśród takiego cudu natury można wypoczywać i....tworzyć,tworzyć i tworzyć. czego życzę w ten piekny weekend. buziaczki przesyłam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje Elżbietko. Weekend, już wiem, był bardzo "gościnny", piękny i udany. Za miłe słówka dziękuję a do ogrodu zapraszam.Buziaki.

      Usuń
  26. tutaj to są dopiero "okoliczności przyrody"! :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 StopChwilka , Blogger