czwartek, 12 grudnia 2019

...płatki białe...

... pada śnieżek, płatki białe
obsypują pola całe...
taką rymowanką budziła nas Mama, 
gdy pierwsze śnieżynki zwiastowały zimę.
Podobnie i ja, do dzisiaj, w ten sam sposób budzę , dorosłego już syna, 
i co więcej, 
czasem jemu udaje się mnie uprzedzić,
i gromkim głosem oznajmić, 
że
"... pada śnieżek..."
Ot taka mała, ale jakże ciepła, domowa tradycja,
która niezmiennie wzrusza i bawi.
W tym roku jeszcze śnieżek nie popadał i pól nie okrył, 
ale za to na moich kartkach 
i obrazkach poprószył.
Dzięki niemu, kartka dla Ulki powstała,
która na skrętną sztalugę śnieżynkę zaprosiła , kokardką się przewiązała,
 bielą i niebieskościami mroźne i śnieżne zimy na myśl przywodzi.





Aby jednak samej smutno nie było, to siłą rozpędu, kolejne "biało-niebieskie" powstały
i już niedługo z życzeniami w świat polecą.




Jako, że zabawy kartkowej u Uli kres nadszedł, 
to na prośbę organizatorki,
 jeszcze kolaż wszystkich moich tegorocznych prac powstał.


Zimowa aura, w Reniulkowej zabawie, prym w tym miesiącu wiedzie,
więc i ja, 
dwie kardynalskie przedstawicielki na ów bal wyprawić postanowiłam. 
Skrzętnie "dzierganym" kontury obwiodłam, w błyskotki przybrałam 
i oto są.
 






Grudzień u UliZabawa u Reni


I tym zimowym akcentem, moje tegoroczne zobowiązania blogowe kończę.
Mam nadzieję, że wszystkich terminów dotrzymałam i wytycznym sprostałam.
Dziękuję Dziewczyny za wspólną zabawę i na kolejne edycje czekam.

 Jednak spotkań z Wami jeszcze nie kończę.
Przed Świętami na chwilkę wpadnę,
aby o przygotowaniach trochę "pomówić"
 i serdeczne życzenia pozostawić.

Pozdrawiam

Marysia

57 komentarzy:

  1. Kartki fajne :) Ale szczęka mi opadła jak zobaczyłam te śnieżynki :)) Cudne :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Beatko, cieszę się, ze znów do mnie zajrzałaś i miłe słowa zostawiasz. Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Jak pięknie u Ciebie Marysiu przyprószyło! Śnieżynki w ramkach przepiękne. Dobrze, że nie stopnieją szybko:) i cieszyć oko mogą przez cały rok:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Izuniu. Tak , moje śnieżynki są długowieczne. Bardzo lubię ten rodzaj haftu i mam nadzieję trochę więcej czasu mu poświęcić.Uściski.

      Usuń
  3. Piękne kartki i wspaniałe śnieżynki!
    Uściski przesyłam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. I tradycja, i śnieżynki, i karteczki- wszystko to piękne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Basiu, a wszystko po to , aby pięknie było. Pozdrawiam.

      Usuń
  5. Marysiu kartki przepiękne, podziwiam ten minimalizm, który u mnie jakoś nie chce wychodzić:) ale przyćmiły je jednak te kardynalskie gwiazdeczki- coś cudnego!! jestem nimi zachwycona:)
    Dziękuje za udział w zabawie i pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kardynalskie śnieżynki, trochę szydełkowe i frywolitkowe przypominają, ale jako , że ani szydełkiem, ani czółenkiem władaćbiegle nie potrafię , więc za igiełkę się wzięłam.Cieszę się, ze kardynałki uznanie znalazły.Pozdrawiam.

      Usuń
  6. karteczki wspaniałe:)
    fajnie ,że powróciłaś do innego haftu bo to jest przepiękne:)brawo brawo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A może i ty spróbujesz? Kardynalski obecnie w moim koszyczku do robótek gości i od liczenia krzyżyków nieco odpocząć pozwala. Buziaki.

      Usuń
  7. Dzisiaj twoje śnieżynki najbardziej mnie zauroczyły. w tych ramkach haft rischelie wygląda zjawiskowo. Karteczki które zrobiłaś sa jak zwykle u ciebie dopieszczone do perfekcji. serdeczności posyłam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Elu i jak znam życie i Twoje zdolności, to i ty kiedyś kardynalskiego haftu spróbujesz. Wzory chętnie podeślę. Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
  8. Wszystkie prace piękne, takie na prawdę zimowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, przyprószyło nieco i jest pięknie. Uściski.

      Usuń
  9. Przepiękne prace Marysiu , a kardynalskie snieżynki są fantastyczne . Pozdrawiam serdecznie .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Marysiu, zauważyłam, że ten rodzaj haftu bardzo Ci się podoba. Ja też go lubię. Uściski.

      Usuń
  10. Zachwycające prace! Podziwiam!
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepiękne są Twoje śnieżynki w ramkach! Kartki niby proste się wydają a są bogate i eleganckie. Piękne zimowe prace ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Danusiu. Lubię prostotę, bo przesłania nie przyćmiewa, a haft richelieu uwiódł mnie swoją elegancją.Pozdrawiam.

      Usuń
  12. Śnieżynki i wszystkie karteczki są urocze.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  13. Karteczki mroźne ale piękne w swojej prostocie. Gwiazdki w ramkach zamknięte mają nie tylko wielki urok ale i są bardzo praktyczne, prać i krochmalić nie trzeba;-) Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przez to pranie i krochmalenie w ramkach zamknięte zostały, ale również dodatkową dekorację stanowić mają i mam nadzieję, że tak właśnie będzie.

      Usuń
  14. Cudowne prace, co jedna to pięniejsza! A pierwsza moja - dziękuję bardzo! Marysiu pięknie dziękuję za cały rok Twojego uczestnictwa :) CUdne prace powstały, bardzo, bardzo dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z przyjemnością brałam udział w zabawie, wielu rzeczy się nauczyłam, poznałam nowe formy i miałam okazję zachwycać sie pracami innych. Dziękuję.

      Usuń
  15. Piękne prace, ale śnieżynki przejęły moje serce. Pięknie wykonane hafty i cudnie wyeksponowane. Bardzo mi się podoba takie podejście do starych, tradycyjnych technik :-) a Ty jesteś w tym Mistrzynią. Pięknych płatków śniegowych w czas Świąt życzę i pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Tak, stare techniki są piękne i przetrwały w tradycji rękodzielnictwa setki lat, więc naturalną rzeczą jest dbałość o nie. Ja to lubię, chociaż staram się nadać im nieco nowocześniejszą formę, czyli pogodzić stare z nowym.Dziękuję za komentarz i serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Prześliczne wszystkie prace Twe. Kartki urzekają swą prostotą. Nieprzegadane, ze smakiem skomponowane. Śnieżynki haftem richelieu uczynione zachwycają. Klasa. Tradycja rodzinna to coś, co się pamięta do końca swoich dni. Wspaniale jest pielęgnować :-)
    Pozdrawiam serdecznie, Marysiu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za tyle pochlebnych słów w jednym komentarzu zawartych. Miło się czyta i ochoty do dalszej pracy nabiera.Tradycje rodzinne staram się kultywować, bo to przecież skrawek mojego dzieciństwa. Uściski.

      Usuń
  18. Białe śnieżynki są niepospolite i bardzo eleganckie. Ania dobrze napisała - klasa!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie za odwiedziny i za zachwyt , jakim moje śnieżynki obdarzasz. Pozdrawiam bardzo serdecznie.

      Usuń
  19. Piękne kartki, ale haftowane śnieżynki wspaniale wyeksponowane w rameczkach są niesamowite! Dziękuję Marysiu za cudną karteczkę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie. Cieszę się, że karteczka Ci się podoba. Pozdrawiam.

      Usuń
  20. Marysiu same cuda dziś u Ciebie. Biało niebieskie karteczki urocze są, a ten wykrojnik z choinkami jest rewelacyjny.
    Natomiast śnieżynki wykonane haftem reachelie nie dość że mnie zaskoczyły to jeszcze w osłupienie wprawiły. cudowne są.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  21. Dziękuję Aniu. Choinek mogę Ci na wykrawać, ale za haft richelieu mogłabyś się zabrać, przynajmniej krzyżyków liczyć nie trzeba i taka mała odskocznia od czasu do czasu się przyda. Wzorami chętnie się podzielę. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  22. Jakie to wszystko piękne! Dzięki Marysiu za prezencik. Ja dziś i jutro zabieram się za wysyłanie kartek, bo czasu zbrakło. Teraz trochę się ogarniam.

    OdpowiedzUsuń
  23. Dziękuję Danusiu. Cieszę się , że to "maleństwo" Ci się podoba. Darując je, miałam na uwadze świąteczny czas, kiedy, być może z igiełką na chwilę przysiądziesz.Uściski serdeczne.

    OdpowiedzUsuń
  24. Zachwycam sie Marysiu i pięknymi kartkami i Twoimi cudnymi śnieżynkami, ech slicznie !

    OdpowiedzUsuń
  25. Dziękuję pięknie. Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  26. Babcine robótki przypomniałaś tymi gwiazdeczkami kardynalskimi i zaraz pobiegłam do kredensu wygrzebać serwetki przez nią robione. Niechaj choć na czas świat oczy nacieszę. Śliczne i cudownie oprawione. Kartki w niebieskościach jak marzenie. I niech ktoś powie, że niebieski to nie kolor świąteczny. Dla mnie rewelacja. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  27. Ten niebieski, to na potrzeby firmy mojego syna, chociaż też mi się podoba, bo mroźny klimat ze sobą niesie. Cieszę się, że babcine serwetki znów światło dzienne ujrzą i w Świętach udział wezmą. Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  28. Ach! się dorwała do tego "biskupa" i mu nie odpuszcza!
    A ten przyciśnięty płatkami z rękawa sypie... ;)))
    A, że pracochłonne to tę pracochłonność za szybką schować trzeba coby się nie przybrudziła i dla potomności przetrwała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A niech ma za swoje, chociaż już trochę mnie znużył, więc odpuścić zamierzam i znów xxx liczyć będę.Mam nadzieję, że potomność moją cierpliwość doceni i kardynalskie wywijasy za godne uwagi uzna.

      Usuń
  29. Piękne karteczki zrobiłaś. Gwiazdki wspaniale oprawiłaś i masz piękną dekorację nie tylko na święta. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Alu, starałam się i przyznam, że mi się podoba.Pozdrawiam.

      Usuń
  30. Przepiękne prace, zachwycają i to ogromnie, cudeńka! Pozdrawiam świątecznie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. Witaj Maksie, już myślałam, że nigdy nie zajrzysz. Dziękuję wiec i serdecznie pozdrawiam , pięknych Świąt życząc.

    OdpowiedzUsuń
  32. Marysiu, BARDZO, BARDZO dziękuję za śliczną karteczkę i życzenia! Napisałam maila do Ciebie. Nie wiem czy dotarł:)
    Buziaki:)

    OdpowiedzUsuń
  33. Wspaniałości stworzyłaś Marysiu !
    Karteczki urzekające a te gwiazdeczki w rameczkach są przepiękne:)
    Będziesz miała cudownie udekorowany dom :)
    Uściski serdeczne.
    K.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 StopChwilka , Blogger